V okviru postaje se bodo učenci in dijaki pomerili v gibalnih izzivih, ob čemer jim bomo hkrati povedali nekaj osnovnega o človekovih sposobnostih. Temu bodo prilagojeni tudi izzivi, saj se bodo nanašali na različne gibalne sposobnosti. Izvajalec delavnice bo najprej povedal nekaj besed (na zanimiv način) o gibalnih sposobnostih človeka, njihovem pomenu in testiranju. Nato se bodo udeleženci pomerili v izzivih. Ti so naslednji:
a) Izziv vzdržljivosti v moči (udeleženci bodo izvajali zadrževanje počepa ob zidu – izvajalec sproti presodi, glede na starost in motiviranost skupine, ali izvede sonožno ali eno nožno izvedbo). Udeleženci hkrati začnejo test oz. izziv. Izvede se lahko v podskupinah – glede na to, koliko bodo velike skupine (npr. se razdeli na fante in dekleta). Izziv je enostavno izvesti doma, če bo izvedba Online. Položaj vaje, ki predstavlja izziv, je v razdelku spletne povezave. Zmagovalec je tisti, ki zdrži najdlje. Če je izvedba v živo, prejme simbolično nagrado.
b) Izziv ravnotežja: Udeleženec izvajajo t.i. ravnotežni test Štorklja (glej slike). Razlago testa prilagodi izvajalec starosti skupine (npr. prvi razred poudarek na Štroklji in igrivosti, v srednji šoli raje kaj pove več o testiranju ravnotežja). Udeleženci izvajajo test hkrati, kdor zdrži najdlje, je zmagovalec. Test se preprosto izvede tudi on-line. Če bo za udeležence lahek, ima izvajalec še dodatnega asa v rokavu – udeleženci zaprejo oči.
c) Izziv koordinacije med roko in očesom. Pri tem izzivu ni tekmovanja (ni zmagovalca). Na tabli (ali na ShareScreen) je vzorec (glej video od 1:20 naprej), ki mu vsi sledijo z gibanjem rok (detajli v videu).
Vaja pri prvem izzivu:
Ravnotežni test Štorklja:
https://s3.amazonaws.com/thapos/skill-execution-step/2015-8/135-stork-balance-stand2.jpg
Izziv koordinacije (glej od 1:20 naprej):
Raziskovalca: asist. Žiga Kozinc, doc. dr. Darjan Smajla asist. Sara Fabjan.
Izvajanje ONLINE 10.30-11.00 ure in 12.45-13.15 ure